Sisältömarkkinointi ja sosiaaliseen mediaan rynniminen ovat trendikkäitä ilmiöitä yrityspiireissä, puhutaan somen haltuunotosta. Ikävä heittää hiukan kylmää vettä niskaan innokkaimmille, sosiaalista mediaa kun ei voi hallita tai kahlita.
Periaate somen hyödyntämisestä liiketoiminnassa kuulostaa hienolta. Perinteisissä viestimissä yritykselle hankaluuksia tuottavat portinvartijat eli toimittajat - hienoinkaan lehdistötiedote ei yleensä mene sellaisenaan läpi. Toki aina on ollut lepsua ja laiskaa journalismia ja journalisteja, mutta ne ovat toisen keskustelun paikka.
Mikä yllätys täältä paljastuu? |
Ihmiset eivät ole tyhmiä. Blogisisältöjen kertoessa enemmälti erilaisista tuotteista, varsinkin muoti- ja kosmetiikkablogeihin suhtaudutaan kuten mainoksiin. Yritykset ja bloggaajat ovat siis sahanneet omaa oksaansa nostaessaan tuotteet sisältöjen keskiöön.
Minä taidan hakeutua kolajuomajätille töihin bloggaamaan. Kerron sitten kuinka tänään nautin Zeroa tai Maxia (firmasta riippuen), jonka ostin rajoitetun ajan voimassaolevaan tarjoushintaan lähikaupasta. Lukisitko?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti