tag:blogger.com,1999:blog-31508417885923374132024-02-20T19:12:45.723+02:00Uuden ajan asiakasAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.comBlogger110125tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-29525974038058682142015-01-13T23:55:00.000+02:002015-01-13T23:55:24.071+02:00Uuden ajan asiakas nyt videoblogina!Ilolla ilmoitan, että Uuden ajan asiakas - blogi on nyt myös Uuden Ajan Asiakas - vlogi. Käy kurkkaamassa lupaus-aiheinen videobloggaus Youtubesta!
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-71895679889845768362014-12-28T23:31:00.000+02:002014-12-28T23:31:34.438+02:00Kuinka äkäinen asiakas kesytetään
Asiakaspalvelijan työhön kuuluu säännöllisesti tilanteita joissa näennäisesti pieneltä vaikuttava asia saa aikaan suuren tuohtumuksen. Välillä kuluttajalla kerta kaikkiaan ryöpsähtää yli. Voimakas reagointi johtuu kahdesta eri pääsyystä.
Ensimmäinen ryhmä kärsii hermopinteestä. Päivä alkaa liikenneruuhkassa, pomo tai vaimo sanoo valitut sanasensa ja töiden päätyttyä verensokerikin jo romahtaa.Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-73049809005196236152014-12-10T16:43:00.000+02:002014-12-10T19:38:44.932+02:00Opastakaa seniorit digimaailmaan!Digitaaliseen maailmaan syntyneiden on usein vaikea käsittää sen ulkopuolelle jääneiden ongelmia. Kun kosketusnäytön käyttö on diginatiiville itsestäänselvyys, muutama sukupolvi aiemmin syntyneellä virtuaalisten näppäinten painelun opettelu saattaa viedä paljon aikaa ja energiaa. Digiajan lapsen liikkuessa älylaitteiden valikoissa salamanopeudella voi herätä häpeä - ehkä huolikin - omasta Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-74557915036337141112014-11-14T12:26:00.000+02:002014-11-14T12:26:29.154+02:00Neuromarkkinointia ja täydellisiä vartaloita.Luin joitakin vuosia sitten magneettikuvauksen käyttämisestä markkinointitutkimuksessa. Koko hommasta tuli jotenkin karmiva tunne: eikö edes oman mielen sisältö ole enää yksityistä. Pidin menetelmää niin amerikkalaisen yliampuvana ettei se tulisi täällä pohjolassa ikinä käyttöön.
Olin väärässä, Laurea-ammattikorkeakouluassa on vuosina 2014-2015 käynnissä NeuroService-projekti. "Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-18778078740911210422014-11-04T16:19:00.000+02:002014-11-04T16:19:29.904+02:00Jokainen on vähän luottoluokittaja.Halloween 2014 koetti kolme viikkoa etuajassa Suomen valtiontaloudesta huolta kantaville. Lokakuun kymmenes päivä Standard & Poor's tiputti Suomen parhaasta AAA-luokasta yhden pykälän alaspäin.
Valtion luottoluokituksen alenemista on pelätty pitkään. Sen laskettua talousviisaat ovat ahkerasti kommentoineet tilannetta ja tehneet ehdotelmia talouden siirtämiseksi kuolonlaaksosta Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-21241198499435947202014-10-23T19:22:00.001+03:002014-10-23T19:22:37.380+03:00Oikeassa olemisen hintaLasse Kärkkäinen kertoo blogikirjoituksessaan rikkoutuneesta älykellon rannekkeesta. Vimpaimen myyjä (Verkkokauppa.com) ja tuotteen valmistaja pitävät vikaa yhdessä tuumin takuuseen kuulumattomana. Huollon kustannukset tulisivat uuden laitteen ostohintaa kalliimmiksi. Lisäksi Lasse joutuu pulittamaan 53 euroa aiheettomasta takuuhuoltoon tuomisesta.
Lasse kertoo käyneensä kuusi viikkoa Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-7218957413729795662014-10-07T17:11:00.000+03:002014-10-07T17:11:30.858+03:00Käytä nettiräksytystä apunasi.Sosiaalisessa mediassa tai keskustelupalstoilla jaetut kokemukset yritysten huonosta palvelusta ovat pitkälti hyödyntämätön voimavara. Paljon rahaa palaa merkityksettömiin markkinatutkimuksiin, vaikka palautteen ja mielipiteen helpoin lähde on jokaisen tietokoneen ääressä työskentelevän nokan edessä. Negatiiviset kertomukset voisi kääntää kilpailueduksi.
Ensimmäinen askel otetaan etsimällä Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-68688896814081003392014-10-05T16:16:00.000+03:002014-10-05T16:16:49.252+03:00Käyttämättömän ajan sietämätön kalleus
Lääkärilehden mukaan Kuopion psykiatrian keskuksen tammikuussa 2011 sovituille vastaanottoajoille tulematta jäämisen kustannukset olivat 33000 euroa. Yhden yksikön perusteella ei voi tehdä suuria yleistyksiä, mutta se antaa viitteitä millaisista rahamääristä puhutaan.
Peruuttamatta jättämisiä on pyritty torjumaan perimällä erillinen maksu vastaanoton unohtavalle. Se ei palauta menetettyäAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-33981100868629699402014-09-26T16:59:00.000+03:002014-09-26T16:59:35.788+03:00Oletko Sivullinen, Itsevaltias vai Utelias - eli kuinka kuluttajia lokeroidaan?
Kuluttajien mielen sisältö kiinnostaa. Minkälaiselle ihmisryhmälle ja miten tavara menisi parhaiten kaupaksi? Markkinatutkimusta tekevät yritykset pyrkivät vastaamaan kysymyksiin laatimalla erilaisia lokerointeja.
Eräs esimerkki on Kauppalehden sivuilta napattu Tiedostava kuluttaja-tutkimus, joka jakaa kuluttajat allaoleviin ryhmiin (lihavoin ryhmien nimet lukemisen helpottamiseksi):
"Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-23028960204236201152014-09-23T19:47:00.000+03:002014-09-25T10:10:05.606+03:00Somea ei voi hallita - asiakaspalvelua voi.Viimeisin laajalle sosiaalisessa mediassa levinnyt tarina asiakaspalvelusta koskee makkaraperunoita. Potut tippuivat lattialle ja pikaruokapaikan työntekijät naureskelivat asiakkaalle. Yle uutisoi kohun eeppisistä mittasuhteista somessa.
Jos Teksasissa on kaikki suurempaa, niin samoin on vuorovaikutteisessa verkkomediassa: potaattiepisodissa osallisena olleen pikaruokaketjun työntekijöitä Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-76802089847035563132014-09-11T14:19:00.002+03:002014-09-11T14:19:41.270+03:00Tuhotkaa jonot tai tehkää niistä edes mukavampia!Jonot ovat lähes yhtä väistämättömiä kuin verot ja kuolema: mikään yritys ei voi palkata niin paljon työntekijöitä ettei jonoja koskaan synny. Jonoilla, veroilla ja kuolemalla on myös se yhteinen piirre, ettei kukaan taida niistä kauheasti nauttia. Mitäs odottelulle voidaan tehdä?
Enemmän asiointimahdollisuuksia ajanvarauksella. Kelan toimistoon tai puhelinpalveluun voi varata aikoja. Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-56422457671080355032014-09-04T13:34:00.001+03:002014-09-04T13:34:40.789+03:00Simppeli sääntö yrityksen eettisyyden ja maineen säilyttämiseen.Tällä viikolla pari valtionyritystä on päässyt otsikoihin kyseenalaisilla käytännöillään. Ensin iltapäivälehdet uutisoivat Finnairin solmineen vuonna 2002 sopimuksen, jossa sen kiinalaisilta työntekijöiltä viedään perusihmisoikeuksia. Seuraavaksi Savon Sanomat kertoi, ettei VR avusta invalideja kaikilla asemilla junaan.
Molemmat firmat ovat selitelleet tekemisiään. Finnair julkisti tiedotteen, Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-62099493912458384592014-09-01T20:35:00.001+03:002014-09-01T20:35:54.199+03:00Monumentti nimeltä StockmannOn vaikuttavaa kuulla tavaratalon asiakkaista, jotka kokevat ostopaikkansa niin arvokkaaksi että haluavat lähteä pelastamaan sitä. Yleensähän pelastamiseen keskittyviä liikkeitä syntyy arvorakennusten tai uhanalaisten eläinten ympärille.
Onko Stockmannista tullut monumentti, iso museo Aleksanterinkadulle? Museoissa ihaillaan esineitä, mutta niihin ei saa koskea ja siellä on käyttäydyttävä Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-87432892789250536422014-08-29T23:03:00.000+03:002014-08-30T10:23:44.139+03:00Valtataistelu: asiakas vs. asiakaspalvelu
Siihen sokaistuu sanotaan, valtaan nimittäin. Välillä asiakaspalvelun parissa askaroivat tahtovat näet unohtaa oman työnsä vaikutuksen toisten elämään.
Ensin positiivinen näkökulma: asiakaspalvelu on mahdollistamista, ovien avaamista. Ilman sitä moni jokapäiväinen asia muuttuisi hankalaksi tai peräti saavuttamattomaksi. Tuskin kukaan voi elää päivää modernissa yhteiskunnassa ilman Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-81190930585300919912014-08-08T13:54:00.001+03:002014-08-08T13:54:26.530+03:00Erinomaisen asiakaspalvelun kaava (perustuu karkkipussiin)Eräs kodinkoneketju asensi kosketukseen reagoivan ison interaktiivisen näytön kauppakeskukseen. Pitihän sillä leikkiä. Vastaan tuli hyvä tarjous, tilaus vaan ei onnistunut luvatulla edullisella hinnalla. Ajattelin jättää homman sikseen, mutta Puuha Pete minussa halusi ilmoittaa virheestä asiakaspalveluun. Kaikki sujui niin loistavasti, että sen avulla voi kuvata hyvän asiakaspalvelun kaavan.
Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-49056550067021464842014-07-30T12:33:00.001+03:002014-07-30T12:33:37.915+03:00Valituskulttuuriko saa horottelemaan kaupan kassaa?
Viikonloppuna Helsingin Sanomat kertoi huoriteltavista myyjistä, kauppojen saamasta kurapalautteesta ja maahantoi Briteistä termin "valituskulttuuri". Valituskulttuurista haettiin selitystä lisääntyneeseen huonon palautteen määrään ja herkkyyteen antaa sitä.
Entinen myyjä Anu pohtii jutussa kohteluaan: "Pahinta oli, ettei solvauksiin saanut vastata oikein mitenkään"
"Työnantajan mielestä Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-26425601192013808732014-07-22T00:10:00.000+03:002014-07-22T00:10:00.323+03:00Epärehellisyys myyntimiehen tiellä pitää? - Vanhat asenteet romuttamolle!Edellinen bloggaukseni ihmisyysperiaatteesta liiketoiminnassa provosoi paria twiitaajaa esittämään voimakkaita vastakkaisia näkemyksiä. Ajattelin aluksi olla jatkamatta keskustelua. Koska kuitenkin liikutaan perusasioiden äärellä, on syytä pohtia heidän näkemyksiään. Olen sen velkaa tuntemilleni ihmisyyttä kunnioittaville myyjille.
@ImmonenPasi @karjistin Kekseliäisyyteen sisältyy taito Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-14333407799825036252014-07-19T16:39:00.001+03:002014-07-19T18:11:32.764+03:00IhmisyysperiaateTämän blogin kerättyä yli 10000 käyntiä otan oikeuden kirjoittaa jotain maailmaa rakastelevaa. Kerron itsestäänselvyyden: kaupankäyntikin on ihmisten välistä toimintaa. Sen ymmärtäminen ei ole vaikeaa, mutta sisäistäminen vaatii enemmän pinnistelyä.
On kuluttajia, ostajia, asiakkaita, pokia ja kontakteja, synonyymisanakirja tuntee lisäksi termin liiketuttava. Puhuttaessa "niistä" on helppo Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-18048769349662242622014-07-08T19:28:00.000+03:002014-07-08T20:39:56.105+03:00Kutsutko sisään?
"Hell Hotel"-sarjassa Gordon Ramsey auttaa huonosti menestyviä hotelliyrittäjiä kovakouraiseen tapaansa. Eräs jakso kertoo antiikkiesineillä kyllästetystä, ylellisestä majapaikasta. Vetäjät keskittyvät ystäviensä kestitsemiseen ja heidän majoittamiseensa. Kyläläiset eivät koe kuuluvansa porukkaan ja unohtavat paikan.
Samalle viikolle sattuu sarjan katsomisen lisäksi vierailu kahdessa Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-84316160144412516212014-07-04T15:58:00.001+03:002014-07-04T22:42:03.514+03:00Miksi ette uskalla kertoa myyvänne?
Olen aiemminkin kritisoinnut myyntiä, ja here we go again, koska aihetta on. Tällä kertaa mietin myyntiä, jota ei sanota myynniksi. Myynti täytyy piilottaa nätiltä näyttävään pakettiin, koska kukaan ei pidä sen kohteena olemisesta.
"Olet ollut lehtitalomme hyvä asiakas ja saat nyt valita ilmaisen tilauksen." sinulle kerrotaan. Kun olet valinnut mieleisen aviisin, kuulet kuitenkin joutuvasi Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-14276230100246294322014-06-25T23:10:00.000+03:002014-06-25T23:10:04.969+03:00R-kioskisaatioTuntuu ettei ole asiaa, joka jää hoitumatta ison kioskiketjun kautta. Nettisivuilla on lista palveluista, eivätkä yhden ihmisen sormet riitä sortimentin koko sortimentin laskemiseen: junaliput, bussiliput, keikkaliput, puhelinten lähettäminen huoltoon, prepaid-liittymien myynti ja lataus, kalastusluvat, laskujen maksu, nostot ostojen yhteydessä, passien luovuttaminen, kalastusluvat, Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-38261825400654618262014-06-17T23:37:00.000+03:002014-06-18T13:45:37.681+03:00Ihana ja kamala elektroniikka.Tämän vuoden juttu on älyranneke tai älykello - millä nimellä sitä kukakin kutsuu. Vimpain kertoo ranteessa esimerkiksi puhelimeen tulevista viesteistä, säästä ja saattaapa se seurata käyttäjänsä päivittäistä aktiivisuutta.
Mitäpä sitä kieltämään, uudet vempeleet ovat mukavia toimiessaan. Kun huomaat käynnistäväsi laitetta uudelleen kymmenettä kertaa ja käyttäneesi muutaman tunnin sen Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-41378644664302154592014-06-12T19:50:00.001+03:002014-06-14T15:03:14.547+03:00Määräaikaisen suhteen vaarat.Jossain vaiheessa määräaikaisuudesta on tullut vallitseva tapa sopimuksia solmittaessa. Pitkään sopimukseen houkutellaan tarjoamalla ilmaisia kuukausia tai muita lahjuksia sekä vannomalla helppouden ja vakaiden hintojen perään.
Kuntosalille ei muutama vuosi sitten päässyt ilman pitkäkestoisen sopimuksen koristelemista puumerkillä. Ja kun kerran oli nimensä paperiin tuntui, että paholaiselle Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-62788929401853238602014-06-07T17:34:00.000+03:002014-06-07T19:41:18.185+03:00Meillä ei ole varaa unohtaa hyvinvointia!Ville Tolvanen tarjoilee blogissaan tiuhaan tahtiin ruokaa ajatuksille. Äskettäin hän liittyi parina viime vuonna tihenneeseen joukkoon, joka pitää hyvinvointiyhteiskuntaa liian kalliina. Tolvanen kehottaa purkamaan "mitä enemmän, sitä vähemmän yrität"- asennetta. Pistääkö vähemmän luomaan enemmän?
Vähemmän hyvinvointivaltiolta, enemmän yritystä?
Tiedetoimittaja ja Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3150841788592337413.post-23800057780240095702014-05-31T15:30:00.000+03:002014-05-31T15:30:53.160+03:00Millä siivillä Cheek lentää?Kovamaineinen Cheek kertoo mainoksessa kiireisestä elämästään, kymmenen vuotta hän on antanut kaikkensa. Nyt vähästä vaatimattomuudesta kuuluisa artisti on huomannut ettei kukaan jaksa jatkuvasti. "Joskus vaan täytyy päästä irti kaikesta." hän toteaa ja samalla kaunis Finnairin virkailija ottaa staralta lipun vastaan lähtöportilla.
Lentoyhtiöstä mainoksessa ollaan hiljaa. Siinä ei kehuta hyvää Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/01237411003133957453noreply@blogger.com1