Aiemmin kerroin lentoyhtiöiden turvavideoiden nousemisesta ilmiöksi. Tylsästä asiasta tuli keino erottautua. Mainoskatko saa monet karkaamaan jääkaapille. Fox on keksinyt jotain joka saa pysymään ruudun äärellä: 80-luvun ilmiöistä kertovan ohjelman ensimmäinen mainostauko on täytetty kyseisen vuosikymmenen mainoksilla.
80-lukuun liittyy lämpimiä muistoja. Olihan se nousukauden, monien uusien keksintöjen ja neon-värien aikaa. Niinpä Youtubesta löytyy runsaasti koosteita 80-luvun mainoksista, jotka ovat keränneet kymmeniätuhansia katsomiskertoja. Vhs-nauhurin synty tarjosi hyvän mahdollisuuden taltioimiseen, kuten tästä koosteesta voi huomata.
MTV oli vuokralla Ylen kanavilla ja mainosrahotteista ohjelmaa, samoin kuin ohjelmatarjontaa yleensä, oli niukasti nykyhetkeen verrattuna. Käytännössä MTV piipahti välillä esittämässä ohjelmistoaan TV1:sen ja TV2:sen tarjonnan lomassa, kuten tästä videosta käy ilmi.
Ajan tv-kuulutukset olivat ihan oma lukunsa sympaattisine ja tunnettuine kuuluttajineen. Moni pikkukaveri varmasti pettyi kun Ihmemies peruttiin.
Vhs-nauhurit tarjosivat uuden kanavan valistaa nuorisoa. Alko kasvatti oikeanlaiseen seksuaalielämään varsin suorapuheisesti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti