tiistai 29. lokakuuta 2013

Hyvä muistutus ylimielisyyden vaaroista sosiaalisessa mediassa.

Pettynyt asiakas voi olla yritykselle tuhoisa - nimisessä Iltalehden juttussa kerrotaan hyvin viestinnän asiantuntijan Harri Saukkomaan sanoin miten voimakas vaikutus sosiaalisella medialla voi olla yrityksen imagoon.
"Nykyisin tarvitaan vain Facebookiin ladattu video tai tilapäivitys, jota muut innostuvat jakamaan. Yksittäinen moka voi päätyä hetkessä tuhansien tietoon, keskustelupalstoille ja nettilehtiin."
Jokaisella voi olla mielipiteensä kohujen aiheellisuudesta, mutta silti kommentointi keskustelupalstoistoilla tai Facebookissa pitää ottaa vakavasti. Pahin virhe on hyssyttely. Viestintäkouluttaja Katleena Kortesuo toteaa samassa jutussa:
"Jos virheisiin reagoidaan avoimesti, nöyrästi pahoittelemalla ja tarjoamalla hyvitystä, tappio voi kääntyä maineenkiilteeksi ja näkyvyys uusiksi asiakkaiksi. Toisaalta ylimielisyys ja marttyyriksi heittäytyminen ovat varma tie tuhoon."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti